ni får ett invecklat, totaalt värdelöst(!) inlägg.

100% LUCKY!

Igår:
For till stan med Ida, tänkte ta bussen till dollar. 17.31 gick den, eller nå sånt. Vi satt 17.27 på nyfiket och hade ätit våra baguetter, nästan. Var tvungen att slänga litegrann, och slänga lite av drickan, vi tänkte ju att vi måste hinna med bussen. Så när vi går ut från nyfiket bara: NEEEEEEEEEEJ där är bussen!!  Och så började vi kuta efter den, jag och Ida började ta fram pengar medans vi sprang och tänkte att, jaa vi hinner ju! En meter bakom bussen så åker den iväg, JA! HAN ÅKER IVÄG. Vad jävligt, nog förstod han ju att vi skulle med honom. Hata Falk's... :@  Men vi började gå till Dollar då.. Vi hade köpt en julklapp åt Sara som vi tänkte slå in där, dom brukar ju ha papper där va? Ja men vi tänkte att Oljevägen kanske är närmare än stigen, så vi gick efter Oljevägen.. Och sen när trotoaren var igensnöad och tog slut så tänkte vi, aja men vi går in på villaområdet. Vilken omväg! gick runt i cirklar tror jag... HAHA! Men vi kom ju ut till sist. De tog drygt ½ timme att gå.. Väl på dollar hade dom inge papper! Så det var alldeles förgäves? JO. Vi köpte varsitt toy-paket.. Sen gick vi tillbaka till Gällivare, denna gång tog vi stigen. Det gick så mycket snabbare, max 15min :). I Gällivare delade vi upp oss, Ida gick mot fjällnäs och jag till träningen. Då märker jag, när jag ska leta efter mitt toypaket i påsen.. 1 GYMPASKO ÄR BORTA. Hoj fyfan, bara att vända.. Jag vände och gick tillbaka efter min sko, den var som tur var inte så långt borta. Kan inte säga på något ungefär, men en bit.. Sen märkte jag att, SARAS PRESENT ÄR BORTA, (och även min tyskabok..) Det var just att jag hunnit till träningen så jag kunde inte gå ut.. Jag skulle ju bli sen. Så så fick det bli. Ingen present, efter jul om vi inte köpt en likadan, kan jag berätta vad det var! :)




_________________________________________________________________________________

Idag:

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH

För min och Viktors del har det inte blivit att ta fram skotern än, och vi skulle göra de för jättelängesedan, men jag och Viktor har haft svininfluensa tidigare, och då är de ingen som tjatat på att ta fram den.. Och pappa har varit sjuk nu i nästan 2veckor, så de är ju de som förhindrat oss nudå.. Vi skulle ta fram den idag, men då har vi slut på 2-taktsoljaaaaaaaaaaa :@. Jojo, jaa, men idag har jag varit hos doktorn. Jag och mamma åkte klockan 08.45 , så jag gick inte till skolan på morgonen. Vi blev sena dit, för redan i Palohournas-korsningen en långtradare med nå last kört lite halvt av vägen. Så där var Mats och bärgningen pågick.. Vi fick inte köra förbi, på ett väldigt bra tag kändes det som.. Det var kanske inte så länge ändå. 20Min, men vägen var ju skitdålig och efter de så hade vi 20 minuter på oss att köra 45km.. Mamma som kör så sakta -.- Men vi kom ju dit och det var "okej", sen åkte vi hemåt och då var de inget som förhindrade oss.. Halv-kvart  i 12 var jag hemma i Hakkas. Men jag gick inte till skolan, utan frukost i magen var jag hungrig så började laga lite lunch.. Mamma gick till jobbet direkt när vi kom, och kom lägligt hem igen då jag satt mig i soffan och börjat kolla film. Aja, 12.30 tvingades jag till skolan. Indiana Jones var där, haha! Han lärde oss orientera. Och nu är jag hemma, typ eller nått. Tack för mig och min värdelösa dag.

Nu: Äta

Sen: Måste nog plugga till något, har massor men vet inte vad jag ska plugga till. Sen sover jag, helt seriöst..

Puss

Kommentarer
Postat av: sara

hahahahahahaha xD

2009-11-24 @ 17:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0